sobota, 16 maja 2015

RYBY cz.I - Ryby morskie

Witam
Jak obiecałem dwa dni temu podam Wam krótki opis ryb słodkowodnych i morskich popularnych w Polsce. Większość z tego co wiem na temat tych wodnych stworzeń nauczyłem się od wujka o którym wspominałem ostatnio. Oczywiście wiele z tych ryb jeszcze sam nie jadłem ale wszystko przede mną. Posiłkowałem się encyklopedia sztuki kulinarnej kuchni polskiej. Zaczniemy od istot z mórz kolejna dawka już niedługo ;)


RYBY MORSKIE cz. I

1. Makrela
Posiada tłuste ale zarazem aromatyczne i jędrne mięso.
Nie ma ości. Ja najczęściej jadam ją wędzoną w paście rybnej
Spotkałem się z opinią że doskonale smakuje w białym winie
Nie najgorsza jest z grilla
Łatwo dostępna można ją kupić praktycznie w każdym markecie w postaci wędzonej, natomiast świeżą sklep rybny





2. Śledź
Doskonale wszystkim znana ryba pojawiająca się dość często na moim stole. Kupimy śledzie w puszcze np. w pomidorach, świeże, wędzone albo solone. Standardowym przepisem jest śledź w oleju/pomidorach/śmietanie. Dobra na duszenie smażenie marynowanie Solone śledzie należy wymoczyć przed przygotowanie w zimnej wodzie przez całą noc (12h ) filet zostawiamy na 30 min do godziny




3. Tuńczyk
Ma zwarte, różowe, tłustawe mięso przypominające cielęcinę o bardzo subtelnym zapachu. Uważa się że  najsmaczniejszy jest tuńczyk biały lecz ja nie zaliczam się do tego grona. Popularny jako dodatek do past i sałatek. Najczęściej kojarzony jest tuńczyk z puszki. Doskonały do duszenia w winie czerwonym POLECAM nadaje się rownież to smażenia i pieczenia.





4. Sola
Szlachetna ryba o bardzo delikatnym smaku. Jej mięso jest białe
jędrne co istotne chude i łatwo oddziela się od ości. Świętna w obróbce. Nadaje się na grillowanie pieczenie duszenie
Przepis : lekko posolona sola zanurzona w mleku posypana pieprzem i oproszona mąką, usmażona na patelni w maśle i podana z cytryną, jest wyborna i prosta





5. Mintaj
Jego chude, białe, delikatne mięso ma mało wyrazistą woń oraz nie wielka ilość ości.Rybę można piec i dusić w warzywach. Osobiście polecam mielone kotlety z tej właśnie rybki. Łatwo dostępne w marketach możemy kupić gotowe mrożone filety






6. Morszczuk
Inaczej morski szczupak z rodziny dorszowatych. Ma biało-żółte, delikatne, niezbyt tłuste mięso o dość wyrazistym zapachu tranu. Dobry jest smażony ale nic nie przebije faszerowanego  ciekawostka: Jest to najczęściej kupowaną rybą w polsce





Na dziś to wszystko, może zdołam napisać kolejna 6 dziś wieczór, jeśli nie oczekujcie jutro o tej samej porze następnej dawki. Do tego w kolejny weekend pojawi się 15 tym razem słodko-wodnych rybek. Zapraszam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz