niedziela, 9 sierpnia 2015

KACZY WYWAR


Witajcie.
Na początek powiem że pozostajemy w klimacie zup. Ostatnio mieliśmy klasyczny Żur, a dziś wszystkim znany rosół. Nie macie się jednak czym martwić bo nie będzie on w klasycznym wydaniu.
Ja osobiście lubię wszystkie orientalne przyprawy i doskonale mi one pasują do rosołu właśnie,
najlepiej z kaczki.

Cała struktura się nie zmienia, gotujemy wywar z warzyw i mięsa jak klasyczny rosół z kury. Najważniejsze są bowiem przyprawy i mógł bym w zasadzie napisać tylko jakich użyć. Jednakże pokuszę się o dłuższy opis bo być może ktoś z Was jest ciekaw jak ja przygotowuje ową zupę.
Zaczynajmy.

SKŁADNIKI:

Szkielet kaczki, skóra, kości, szyjki ogólnie to wszystkie pozostałości po pieczonej kaczce bo jak wiadomo nic nie może się zmarnować ;)

5 cm kawałek imbiru
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1/2 papryczki chilli
klika łyżek sosu sojowego około 4 ja używam ciemnego
2 marchwie
jeden korzeń pietruszki
natka pietruszki
pół selera, lub seler naciowy
kawałek pora
makaron ryżowy nitki

OPCJONALNE PRZYPRAWY
3 goździki
gwiazdka anyżu

PRZYPRAWY:

odrobina carry, gałki muszkatołowej, kurkuma, pieprz, sól, świeży lubczyk,

Do gara z zimną wodą wrzucamy części kaczki i warzywa, ja zawsze przypalam wpierw cebule na gazie. Gotujemy wywar, ale broń boże nie zagotowujemy bo powstaną niesmacznie wyglądające burzyny. No i co gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem godzinę po czym przyprawiamy i gotujemy przez 30 min. Krótko i na temat :P Smacznego ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz