sobota, 18 kwietnia 2015

KONFITURA JABŁKO z DYNIĄ

Witajcie
Dziś pierwszy raz zaserwuje Wam coś z gatunku Weki. Zostaniemy jeszcze w klimatach słodyczy.
Połączyłem ze sobą zwykłą konfiturę z jabłek oraz puree z dyni zwyczajnej. Polecam takie połączenie łagodny smak dyni wydobywa i podkreśla słodko-kwaśne smaki. Idealnie nada się do szarlotki, naleśników, lub zwyczajnie do kanapki. Zawsze mówię że ze słodyczy najbardziej lobię kotleta chyba że jest to własnej produkcji konfitura. Wtedy mogę powiedzieć że nie tylko mięso się liczy. Spotkałem kiedyś pewien przepis na puree z dyni i od razu mowie nie ma nic prostszego. Postanowiłem więc wymieszać to z pieczonym jabłkiem i oto powstało To:

KONFITURA JABŁKO z DYNIĄ


SKŁADNIKI :
3 słoiki

2,7 kg dyni zwyczajnej
8 jabłek (kwaśnych np antonówki  boskopy )
starte pół łyżeczki gałki muszkatołowej lub w proszku
łyżeczka cynamonu
8 łyżek cukru
ewentualnie sok z cytryny lub kwasek
PRZYGOTOWANIE :
  • Dynie kroimy Jak arbuza na paski.wydrążamy pestki i wkładamy do piekarnika na godzinę. Pieczemy w temperaturze 190 stopni

  • Mniej więcej 20 min przed końcem pieczenia obieramy jabłka, kroimy w ćwiartki a następnie dzielimy je jeszcze na 4.

  • Pokrojone jabłka lądują w garze wraz z pozostałymi składnikami. kwasek zostawiamy na koniec gotowania

  • Jabłka pieczemy 15 min ostatnie 5 min to czas na wydrążenie miąszu z dyni  i z blender-owanie na gładkie puree

  • Ja dodałem cale puree ale można dodać polowe. To zależy czy chcemy by dynia była dodatkiem czy głównym składnikiem ( Ja wole dodać całość )

  • Po wymieszaniu dyni z jabłkiem łapiemy ponownie za blender po czym nasza papka ląduje na palniki na 15/20 min by nabrała głębi smaku. W razie potrzeby dodać soku z cytryny/kwasku i cukru

  • Przekładamy wszystko do słoików. Jeżeli chcemy przechowywać je dluzej niż tydzień należy je zagotować



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz