sobota, 25 kwietnia 2015

STEK mini poradnik

Siemanko
Zassało mnie ostatnio na mieście, ale nie chciałem jeść znowu śmieciowego żarcia. Tak więc zajrzałem do sklepu mięsnego i kupiłem dwa małe kawałki czerwonego mięsa. Zdecydowanie stek wygrał z poprzednim pomysłem jedzenia kebaba. No to co napisze wam jak zrobić by był idealny.


STEK mini poradnik






Składników zbyt wielu nie potrzeba
wystarczy dobrej jakości kawałek mięsa sól pieprz bo smak owego mięsa jest ukryty sam w sobie i nie potrzebuje wspomagaczy. Do tego można zjeść go z ziemniakami albo jak ja na szybko z kawałkiem chleba. By stek był dobry należy pamiętać o kilku aspektach :

Pierwszy to kupno mięsa. Odradzam kupowania taniego czerwonego mięsa. Efekty są takie, że w następstwie narzekamy: - niedobre albo co najgorsze zrażamy się do przygotowywania tego w gruncie rzeczy najprostszego w obróbce kotleta.

Druga sprawa to należy pamiętać o dokładnym czasie steku na patelni. Patelnie rozgrzewamy do czerwoności dopiero dodajemy tłuszcz. Polecam klarowane masło własnej roboty lub olej rzepakowy. Również tłuszcz musi się solidnie rozgrzać  dopiero wtedy wkładamy naszego kotleta

Zapomniałem dodać że mięso musi być przed obróbka dokładnie osuszone i najlepiej doprowadzone do temperatury pokojowej

Trzecia sprawa. Należy pamiętać o zależności czasu smażenia od grubości steku
(pół-krwiste/średnio wysmażone) minuta z jednej i drugiej strony popieprzyć dopiero na patelni usmażoną stronę, natomiast z soleniem proponuje czekać do czasu spożywania. jeżeli stek ma grubość 2 cm to 2 min z każdej strony. 3 to 3 itd.
Well done steak pieczemy dłużej na mniejszym ogni w razie niedopieczenia najlepiej dosmażyć go w piekarniku by po prostu już go nie przypalać bezpośrednio na oleju

Kolejna sprawa nie nacinać mięsa ani nie nakłuwać bo je po prostu spierdolimy
Dać mu odpocząć chwile 8-10 min jeżeli jest w sosiku to polewamy odrobiną stek i zawijamy w foli spożywczej. Dlaczego musi odleżeć zapytacie, to proste. Jeżeli natniemy go wcześniej wszystkie soki wypłyną i zrobi się niesmaczny. Musimy więc poczekać by woda w środku przestała wrzeć

Podawać najlepiej tylko z solą i pieprzem inne dodatki zabijają wyśmienity smak wołowiny

Zapraszam do wymiany poglądów jeżeli się nie zgadzacie z moim poradnikiem oraz do konwersacji na temat najlepszych części wołowiny pod stek  

Co do krwistego steku nigdy go nie przyrządzałem a te które jadłem gotowe nie były smaczne
chętnie usłyszę jak zrobić idealny krwisty. Piszcie w komentarzach Pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz