wtorek, 10 lutego 2015

Przystawka Danie Sałatka

Witam
Wiem post miał się ukazać w niedziele a mamy już wtorek .
Lecz wiecie jak to jest gdy ktoś z naszej rodziny obchodzi uroczystość urodzin lub imienin
Nie ma czasu na nic ... aczkolwiek udało mi się na to przyjęcie przygotować kilka potraw więc tragedii nie ma. Ja pogotowałem a Wy dostaniecie trzy w jednym ;)

No to zaczynamy

Jak to do cholery nazwać wspólnie ... dania na imprezę... kiczowato brzmi... może...a dobra nazwiemy wszystko pojedynczo

PRZYSTAWKI - ROLOWANE SZYNKI Z OLIWKAMI 

Naukładałem na wszystko kabanosa suszonego bo go uwielbiam. Nie interesuje mnie, że  nie pasuje do reszty :D Po za tym nie bylo miejsca na stole więc trzeba było poupychać :P
Miałem trzy szynki :
parmeńską
szwarcwaldzką
speck czyli włoski boczek

Propozycja rolady  :
ser kozi z suszona papryką i suszonymi  pomidorkami  z bazylia
Oliwki zielone oraz czarne z odrobina kaparów
Szynka parmeńska z serem pleśniowym ( jaki chcecie ) i szparagami
- tofu marynowane, papryka, szparagi, jogurt z pietruszką
Ostatnie to propozycja internetowa nie jadłem ale już nie długo na pewno spróbuje


KURCZAK PROWANSALSKI


SKŁADNIKI :
Wiadomo Kurczak :) ja miałem 14 pałeczek
2/3 duże ząbki czosnku
sok z limonki
PRZYPRAWY :
sól morska
pieprz ziołowy
oliwa
Zazwyczaj w skład mieszanki ziół prowansalskich wchodzi:
  • oregano
  • cząber
  • majeranek
  • tymianek
  • rozmaryn
  • estragon
 czasami dodatkowo:
  • liść laurowy
  • koper
  • trybula
  • mięta


PRZYGOTOWANIE :
Bierzemy dużą plaskom miskę i wkładamy do niej umytego i osuszonego kurczaka

W mniejszej miseczce przygotowujemy marynatę 4 łyżki oleju, posiekany czosnek, wszystkie przyprawy [ ja sypałem na oko i powiem jedno nie żałujcie sobie ;) ]. Na koniec skrapiamy sokiem z połówki limonki

Marynatę wlewamy do kurczaka i dokładnie maglujemy tak by każde udko było doskonale pokryte ziołami. Następnie wkładamy pod przykryciem do lodówki na całą dobę
Pamiętajcie by spróbować marynatę czy jest dostatecznie słona

SAŁATKA Z TUŃCZYKA


SKŁADNIKI :
tuńczyk - świeży lub z puszki - ja dodałem dwie puszki tuńczyka w sosie własnym
Papryka konserwowa 3/4 średniej wielkości słoika
3 torebki ryżu parabolicznego ( 600g)
kukurydza dwie kolby ugotowane lub cała puszka
ogórek kiszony - 3 duże ogórki powinny wystarczyć
Majonez Helmans
PRZYPRAWY :
Świeżo zmielony pieprz
sól

PRZYGOTOWANIE :

Do osłodzonej wrzącej wody wrzucamy nasze dwie kolby kukurydzy. Po ugotowaniu nasionka odłączamy od kolby i przesypujemy do miski Nastawiamy rownież wodę osoloną na ryż. Po ugotowaniu stawiamy go  np. przy uchylonym oknie, ponieważ musi ostygnąć

Kroimy ogórka, paprykę w kostkę i przedkładamy do miski z kukurydzą

Dodajemy do miski resztę składników, ostudzony ryż oraz tuńczyka. Jeśli jest to ten z puszki odsączamy nadmiar zalewy. Dodajemy kilka łyżek majonezu, przyprawiany i gotowe


Nie jest to jak widzicie nic nadzwyczajnego. Każdy może przygotować te przekąski, sałatkę oraz kurczaka. Moja rada na dziś : Bawcie się smakami i nie bójcie się ryzykownych połączeń słodkich z ostrymi ; kwaśnych z słonymi itd. Ilu ludzi tyle pomysłów za to kocham kulinaria.
Miłego dnia, smacznego i zapraszam na jutrzejsze danie jedno garnkowe które miało być w niedziele.
Serdecznie zapraszam do przeczytania ;) To będzie mój autorski eksperyment smakowy





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz