środa, 4 lutego 2015

KREM z PIECZAR

Witam ponownie.
Jak już jesteśmy w klimacie zup to w nim pozostańmy.
Kolejny prosty przepis dla każdego.
W przeciągu tego tygodnia postaram się przemycić Wam kreatywne danie jedno garnkowe oraz coś na ostro. A teraz... 

KREM z PIECZAR
 
Składniki :
500g pieczarek - pokrojonych w byle jaką kostkę
Wywar z warzyw ( sporo pora i marchwi, pietruszka, seler, 1/2 udka wędzonego z kurczaka oraz 1/2 udka z kurczaka, do tego dodałem pod koniec gotowania, dwie kostki wołowe [opcjonalnie wystarczy jedna] Wystarczy nie więcej niż litr by zupa była dobrze kremowa )
Łyżka majonezu
Pół jogurtu naturalnego
3/4  łyżeczki chrzanu ( dodałem zwykły chrzan do smarowania kanapek )
jedna mała cebula
ząbek czosnku
masło
olej/oliwa

Przyprawy :
2 łyżeczki tymianku
sól lub maggi

Więc tak nastawiłem wywar z warzyw, produkty których ja użyłem w opisie. By smak był jak u mnie ;) polecam udko wędzone  zmienia smak o 180 stopni. Ok. Do rzeczy rozgrzałem masło z oliwą na głębokiej patelni ( 3 łyżki masła 1 oliwy) podsmażyłem pieczarki po czym, zalałem je odrobiną wody. Przyprawiłem maggi i pozostawiłem je na małym ogniu. W tym czasie przygotowałem nasz "zagęszczacz" do rondelka przelałem polowe jogurtu (może być śmietana kremówka ja nie miałem więc użyłem jogurtu) wymieszałem z chrzanem i majonezem, po czym wymieszałem trzepaczką gotując na małym ogniu. "Zagęszczacz" wlałem do pieczarek wymieszałem i dalej zostawiłem je samym sobie.
Posiekaną cebulkę zeszkliłem pod koniec dodałem ząbek czosnku (starty, drobno posiekany, wyciśnięty, to bez różnicy) wsypałem tymianek i zostawiłem jeszcze, ciągle mieszając na 20 sekund. Zmieszałem  tą cebulkę oczywiście z pieczarkami ;) Odcedziłem wszystko z "rosołu". Marchew z pietruszką posiekałem i wraz z pieczarami z blender-owałem. Pora nie dodawałem bo miałem w większości te ciemno zielone części. Mięsko oczywiście zjadłem... nie dotrwało, by podzielone trafić do miski ;)  Czysty wywar połączyłem z papką wyglądającą jak dania dla małych dzieci :D
PODAWAĆ Z MAKARONEM LUB GRZANKAMI ;)





SMACZNEGO !

Może to nic specjalnego, ale przygotowane ze świeżym tymiankiem na udku wędzonym smakuje WYBORNIE Strasznie lubię zupy typu "gerber" - tak je nazywam :)

Ja żegnam się z Wami i nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do podania swojej Opinii w komentarzach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz