piątek, 12 czerwca 2015

CIOS Z KOLBY

Grillowana kukurydza w kolbie i zewnętrznych liściach, podawana z masłem, natką pietruszki, solą morską oraz świeżo zmielonym czarnym pieprzem. To coś co jadłem tylko raz. Zastanawiałem się co mogę zjeść na nadchodzącym sobotnim grilowaniu. Wybór jest oczywisty, skoro się już zdrowo odżywiam to na pewno lepsze od ociekającej tłuszczem kiełbasy. To swego rodzaju alternatywa dla znudzonych tym samym grilujących

SKŁADNIKI:

2 kolby kukurydzy
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
2 łyżki masła
2 łyżki posiekanej natki pietruszki








PRZYGOTOWANIE:

Usunąć zewnętrzne liście kukurydzy, pozostawiając kilka liści najbliżej otaczających kolby. Oderwać wszystkie włókna. Kukurydzę umyć, odsunąć na chwilę liście i posypać kolby solą oraz pieprzem. Z powrotem otulić kolby liśćmi i ułożyć na ruszcie, na średnio rozgrzanym grillu elektrycznym (jeśli używasz silniejszego grilla węglowego kukurydzę można wcześniej namoczyć w zimnej wodzie przez 20 minut).

Grillować aż ziarna kukurydzy ładnie się zrumienią i lekko zbrązowieją z każdej strony, przez 15 - 20 minut w zależności od rodzaju grilla. Mniej więcej w połowie grillowania odwinąć liście, odsłaniając ziarna i umożliwiając ich zrumienienie się. W międzyczasie przygotować masło pietruszkowe. Wymieszać miękkie masło z natką pietruszki, doprawić solą oraz pieprzem. Kukurydzę zdjąć z rusztu, oderwać liście i ułożyć na półmisku. Posmarować masłem pietruszkowym, ewentualnie podać je w oddzielnej miseczce.

Smacznego i zapraszam na kolejna dawkę smaku, mam nadzieje szybciej niż do tej pory.

1 komentarz: