sobota, 23 maja 2015

ŚWIŃSKI ZAD PIECZONY

Witajcie
Nie udało się wstawić posta wczoraj w nocy, ale dostaniecie go teraz. Pierwszy raz piekłem samodzielnie szynkę i wyszła super. Zawsze babcia piekła schaby karczki i inne takie więc nie było potrzeby by sam robił. Teraz musiałem upiec dla Was i nie ukrywam że bylem ciekaw jak mi wyjdzie
Trzymajcie przepis na

ŚWIŃSKI ZAD PIECZONY W ZIOŁACH




  • Kupiłem około 1,1 kg szynki wieprzowej bez kości. Jest jedna zasada gdy wybieracie dorodny kawałek mięsa, musi być on poprzerastany tłuszczem. Nie mowie że do granic możliwości ale jednak trochę powinien. Sprawa jest prosta jeżeli posiada sporą ilość tłuszczu to podczas pieczenia wytopi się on do mięsa i będzie bardziej soczyste. Oczywiście istnieje też sposób zwany Peklowaniem gdzie nacinamy delikatnie górna warstwę szynki i przeplatamy miejscami kawałkami słoniny 

  • Ja pozostawiłem świniaka na dobę w takiej marynacie

MARYNATA

7 ząbków czosnku posiekanych drobno |
3 łyżki majeranku
garstka świeżego pieprzu
3 łyżki musztardy ( ja miałem sarepską ale sadze że rosyjska nada się bardziej )
3 łyżki oliwy
sól morska łyżeczka
odrobina imbiru
2 łyżeczki tymianku
łyżeczka cząbru
garść ziela angielskiego
skruszone dwa liście laurowe
łyżeczka przyprawy do pieczeni ( może być, ale nie musi )



  • Kolejnego dnia obieramy mięso z czosnku ziela i liścia laurowego by można było przesmażyć mięso na patelni odrobinę z każdej strony. Zanim jednak to zrobimy pozostawmy maleńkie kieszonki/nacięcia na małe paski słoniny ( należy ponadziewać tak całą górną część )

  • Łapiemy za rękaw posypujemy znowu zdjętym wcześniej czosnkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Piekłem około 2 i pół godziny z tym że ostatnie 40 minut należy spędzić na podlewaniu szynki sosem własnym co pięć minut.

  • Na koniec, ja o tym zapomniałem, ale wy możecie spróbować, zawinąć szynke w folie spożywczą i pozostawić tak na minimum 30 minut by odpoczęła. Spróbujcie potraktować ją jak stek który musi ochłonąć. Wydaję mi się że w ten sposób zwiększamy prawdopodobieństwo że szynka nie będzie w środku sucha

1 komentarz: