niedziela, 17 maja 2015

RYBY cz.II - Ryby morskie

Witajcie
Tak jak obiecywałem druga część spisu ryb morskich. W zasadzie nie mam co się rozpisywać we wstępie bo już wiece o co chodzi. Jeśli jednak nie to zapraszam do pierwszej odsłony z wczoraj
http://terminatorglodu.blogspot.com/2015/05/ryby-czi-ryby-morskie.html
A teraz kolejna 6 z mórz :


RYBY MORSKIE cz. II


7. Dorsz
Popularna ryba morska o białym, chudym, delikatnym i słodkawym mięsie. Ma dość intensywny zapach i nie posiada ości międzymięśniowych. Uważam że najlepiej sprawdza się smażony lub faszerowany. Należy jednak nie zapomnieć że dorsz gotowany jest podstawą diety doskonale uzupełniającym zapasy białka.





8. Halibut
Ryba o białym, tłustym ale zarazem delikatnym i smacznym mięsie. Posiada średnią ilość ości. Dobrze sprawdza się upieczona na ruszcie i jak makrela w białym winie.
Do tego polecam rownież wędzonego halibuta.





9. Flądra
Nie za tłusta delikatna w smaku o białym mięsie rybka. Jest skłonna do rozpadania się dlatego ciężko smażyć ją w sposób tradycyjny na patelni. Dla ułatwienia jej obróbki  zastosować specjalny wkład z drucianej siatki zanotowanym w parowarze. PRZEPIS: rybę polać sklarowanym masłem posypać świeżym tymiankiem i posiekaną papryczką chilli z odrobiną miodu dla  zrównoważenia pikanterii




10. Turbot
Ma białe, wyjątkowo zwarte, ościste mięso mimo tego podobno jest bardzo smaczny. Sprawdzę to nie długo ;) Głowa i ości nadają się do sporządzenia bulionu. Uważa się że doskonały jest duszony lub gotowany na parze podany z sosami. Rybę można rownież piec w cieście lub smażyć na ruszcie




11. Karmazyn
Ma jasno różowe, średni tłuste, jędrne mięso o wyrazistej woni. Często przyrządza się z niej zupę rybną ale spotkałem się rownież z przepisami przyrządzania jej na grillu i cieście





12. Grenadier i
Kergulena
Ich mięso jest chude, jędrne, o bardzo delikatnym smaku i zapachu. Niemal że nie posiada ości.
Najczęściej widziałem je pod postacią z grilla w sosach majonezowych lub jogurtowych z nutą pikanterii. Kolejne ryby którą muszę zjeść gdy będę nad morzem






Na dziś to koniec na kolejna dawkę musicie poczekać do przyszłego tygodnia. Czeka mnie sporo szukania, spisywania, przeglądania stron internetowych i książek kucharskich, a to wszystko wzbogacę własną wiedzą. W przypadku ryb słodko wodnych wiem wiele więcej gdyż to takie łowi mój wujek i to o tych sporo mi mówił. Znalazłem już 15 rybek więc będziecie mieli w czym wybierać moi drodzy. Do odbioru jutro w zbliżonej godzinie dzisiejszej emisji posta ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz