sobota, 30 maja 2015

UDUSZONY KARK

Witajcie
Jak mówiłem dostaniecie przepis taki szybki na karkówkę a jutro miodowy kur.
Lubie karkówkę bo nie musi aż tak długo się dusić by była soczysta i miękka
No to lecimy.


UDUSZONY KARK
"KARKÓWKA W SOSIE "


3 porcje


SKŁADNIKI:
6 ząbków czosnku
cebula
klarowane masło
100 ml mleka
3 łyżki musztardy francuskiej
łyżka tabasco
garść świeżego lubczyku
sól
pieprz
łyżka przyprawy do mięsa miodowej
kromka chleba razowego z ziarnami
PRZYPRAWY DO MIĘSA:
imbir
carry
czosnek
papryka słodka i ostra




PRZYGOTOWANIE:
6 kotletów z karkówki delikatnie poprzerastany. Lepiej jak ma tłuszcz bo wytopi się on do miesa i nada soczystości

z obu stron natarłem imbirem papryką ostrą carry papryką słodką i czosnkiem
obsmażyłem na klarowanym maśle

zalałem zimna wodą i zacząłem obgotowywanie dosypując kilka ziaren pieprzu oraz dodając świeży lubczyk

Na osobnej patelni obsmażyłem cebule dokładając w późniejszej fazie posiekany czosnek zalałem całość mlekiem i poddusiłem aż wyparował w 50%  i dodałem musztardę i tabasco

Dodałem do mięsa zawartość patelni i wymieszałem.

Dusić pod przykryciem około 15 minut i dodać przyprawę do mięsa z miodem oraz i sól jeśli chcemy ostrzejsze to dodajemy jeszcze tabasco. Kontynuujemy duszenie przez około 10 minut. Podczas tego duszenia dolewamy ubytek wody

Na koniec wyławiamy mieso na jakiś spodek a do sosu dodajemy rozdrobnioną kromkę chleba dolewamy trochę zimnej wody jeśli jest potrzeba i czekamy aż chleb zmieknie łapiemy za blender i wiadomo co dalej. Dalej wystarczy nałożyć, polać zmiksowanym sosem i zjeść.
Podawać z młodymi ziemniakami z masłem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz